Yumurta Kabukları

Selam. İnsan,kendi içinde her gün değişen ancak dünya üzerinde varlığı değişmeyen yegane varlık.Değişimlerini içinde yaşayan veya kendi çevresine değişim imkanı veren,belki bütün dünyayı etkileyen insan,aslında değişmiyor.Değişim,insanın sadece atalarına ait deneyime bağlı huylarının şekil değiştirmesi olarak karşımıza çıkıyor bugün. Peki ben yazarken zorlandığım bu birkaç cümleyle ne anlatmak istiyorum ve neyi örnek göstereceğim? Bu yazının kendisi…

Sosyal Maskeler

Tanıdık geldi mi bu türlü bir başlık? Eminim internette arasanız konusu birebir aynı olan tonlarca yazı bulabilirsiniz.Yine de biraz da benim görüşlerim demek için yazıyorum bu yazıyı. Uzun zaman önceydi.Eski bloglarımdan bir tanesinde ‘Acaba Sanal Sosyallik,Gerçek Sosyalliğe Engel Midir?’ diye sormuş,bu soruyu aynı başlıkla kaleme almıştım.Ulaştığım cevap birçok yazıya göre farklı sayılırdı çünkü hayırdı.İnsan sosyal…

Başkan

Mark Zuckerberg’in 2020 yılında yapılacak olan başkanlık seçimlerine aday olabileceğini biliyor muydunuz? Peki seçim çalışmalarını gizli gizli yürüttüğünü? Amerika’da Trump’ın başkan seçilmesinde en büyük payı aldığını? Düşünelim o zaman. Küçüklükten beri bize “Felsefe yapma.” dendi ve çoğumuz bu lafı kendi aklına kodlayıp uzun düşüncelerden uzak durdu.Uzak durmakla kalmadı,aynı lafı kendi çevresinde adeta bir virüs gibi…

Motivasyon Kipleri

Bazen neden boş olduğum halde çalışmadığımı sorguladığım kısacık ama bir o kadar da değerli anlar bulurum.Kendi kendime “Acaba bende motivasyon eksikliği falan mı var? Ben niye çalışmıyorum ki?” dediğimde ilk işim internete girip motivasyon videoları izlemek olmuştu.İlgi çekici başlıklar,spor yapan ve sonrasında yorulmasına rağmen bu işi yapmaya devam eden sporcular… Hepsi üst üste dizilmiş,adeta “Senin…

Feynman Tekniği Üzerine

Bir fizikçi düşünün.Çoğu insan tarafından bir dahi olarak nitelendirilsin ve öğrendiklerini anlatma konusunda da çok başarılı olsun.Ancak bunca bilgi sahibi biri size öğrenmek istediğiniz bir şeyi en basitten başlamanız tavsiyesinde bulunsun. İşte kendisinden bahsettiğimiz bu fizikçi Nobel ödüllü Feynman. Şimdiden söyleyeyim bu tekniği size anlatmayacağım.Çünkü bunu gayet iyi anlatan internet siteleri var.Ben size o teknikten…

Öğrenme Merdivenleri ve Vizyon

Hepimiz bir yerlere gelmek istiyoruz ve her an bir öğrenim halindeyiz.Hele ki öğrenci isek bu durum daha sık karşımıza çıkıyor:Öğrenme hali. Bununla yaşamaya alışıyoruz çünkü yaşamın ortak noktalarından biri de bu.Yani herkes bir şekilde birilerinden bir şeyler öğreniyor ve bu öğrendiklerini hayatının herhangi bir noktasında kullanmaya başlıyor.Eğer bu kullanım verimli olabiliyor ise öğrenme durumu tamamlanmış…

Ah Şu Bakanlıklar

Bir haber okudum.İnternet üzerinden korsan film izleyenlerin interneti yavaşlatacakmış.Hatta devam ederse internet erişimi kesin olarak kesilecekmiş. Korsanın her türüne karşıyım ama biraz da mantık yahu.Korsan sitelerini engelleyemiyorsan,sinema çekimi vb. her türde bir film bulunabiliyorsa biraz da kendine bak derim.Bu siteleri engelleyemiyorsan kullanıcıya gelen bu durum niye? Hayır belli değil mi? İstediğini yap.Ha öyle ha böyle…

Konteyner Evler!

Kabul ediyorum ne tasarım ne de başka herhangi bir alanda bir bilgim (en azından yeteri kadar) yok.Ancak hoşuma giden şeylerin biraz daha kendi dünyamda tanıtılması gerekliliğine duyduğum ihtiyaçtan dolayı yazıyorum diyebiliriz. Dışarıda tonla insan görüyoruz.Kimisinin elbisesi iyi gelmiyor gözümüze,kimimizin tipi… Kesin bazı şeylerden bahsetmek lazım geliyor.Demek ki önyargı üretiyoruz abi.Bir şeylere karşı,birilerine karşı önyargılarımız var!…

Bilkent’te Bir Gün!

Adı üzeri Bilim Kenti.En azından yapımı sürerken böyle düşünülmüş.Üniversitenin kurucusu İhsan Doğramacı aynı zamanda Hacettepe Üniversitesinin kurucusu.Kendi tanımına göre Hacettepe,tıp alanında uzmanlaşmak gibi bir amaç içindeyken;Bilkent,bilim ve teknoloji alanında gelişme göstermek istiyormuş.Bugün Bilkent Üniversitesindeydim ve kurucusunun hayallerinin nasıl gerçekleştiğini görmesi onu gayet mutlu eder diye düşünüyorum. Öğrencilere yönelik yatırımlar gerçekten çok etkileyici.Koleksiyonlar kısmında Halil İnalcık…

Biri Şu Magazin Programlarına El Atsın!

Gündemi meşgul etme çabalarından başka bir şey değil bu programlar.Stüdyo için para,izleyen için zaman israfı.Hayır şu hayatta televizyona çıksak yedi düvele haber salacak insanlarız biz.Niye yakınımız olmayan birinin hayatını izliyoruz? Ne var yani.Tamam bir çoğu dünya kadar para kazanıyor.Aynı kişiler günde 10 saatin üzerinde çalışıyor ama bize ne? O onla evlenmiş yürümemiş… Ya ne olacaktı?…